تعداد محصولات فناورانه دانشگاه

سرآمد در علم و فناوری پیشرو در کار آفرینی دانش بنیان

حضور نزدیک به یک قرن دانشگاه علم و صنعت ایران در عرصه آموزش عالی. کوله باری از تجربیان ارزشمند فرهیختگان و نخبگان جامعه ایرانی را در اختیار ما می گذارد که همچون راهنمایی حرکت به سوی آینده غرور آفرین در عرصه کارآفرینی را نویدبخش است.
اجرای چندین برنامه راهبردی توسعه پژوهش در دانشگاه با رسیدن به قله آن در ایران یعنی کسب مقامهای اول تا سوم در انواع رتبه بندیها در بین دانشگاه های کشور موید این مطلب است که ستاد دانشگاه در هدف گذاری و مدیریت برنامه موفق عمل نموده اند. قله های رفیع تر، کسب مقام شایان در عرصه بین المللی و تعمیق ارتباط با نیازهای جامعه ایران است. از طرفی، این باور عمومی که افزایش غرور ملی صرفا از طريق اکتساب دانش و فناوری روز دنیا محقق می گردد، سر لوحه همه متصدیان امور است و این غرور ملی و اعتماد به خداوند است که کشور را در گذار تنگناهای موجود، مصمم و پر اراده می نماید. این نکات همچون اجزاء به هم تنیده منجر به این شده است که دانشگاه هدف اصلی خود را در توسعه کارآفرینی تعریف نماید. از طرفی کارآفرینی دانش بنیان، موجب افزایش غرور جوانان است و از طرفی بازگشت منابع مالی آن موجب تقویت حوزه پژوهش های بنیادی خواهد گردید و این امور رسیدن به رتبه مناسب بین المللی را در شرایط ناکافی بودن منابع داخلی تضمین مینماید.
این دفترچه در جهت معرفی محصولات فناورانه قابل فروش در دفتر توسعه فناوری تجاری سازی و کارآفرینی دانشگاه تهیه گردیده است تا زمینه را برای بازاریابی موثر این محصولات فراهم نماید.

دفتر توسعه فناوری، تجاری سازی و کارآفرینی دانشگاه

تعداد محصولات فناورانه در هر سال

در به نتیجه رسیدن فناوری، ما در کنار شما هستیم

بدون تجاری‌سازی، یک دستاورد پژوهشی معنایی ندارد؛ زیرا بدون دستیابی به مشتریان خاص یک دستاورد، انجام آزمایش یا تولید در مورد یک ایده بی‌فایده خواهد بود. همچنین عدم توجه به موضوع توسعه فناوری و تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهشی در محیط رقابتی امروز، ورود به بازارهای داخلی و خارجی را غیرممکن خواهد ساخت. چرا‌که تجاری‌سازی موفق فناوری برای باقی ماندن در بازار رقابتی امروزی امری ضروری تلقی می‌شود. تولید محصول شروع فرآیند است و تجاری سازی، مديريت ريسک و اتصال دستاوردها و نتايج پژوهش هاي علمي به توليد نقطه عطف آن می­باشد.

حضور نزدیک به یک قرن دانشگاه علم و صنعت ایران در عرصه آموزش عالی. کوله باری از تجربیان ارزشمند فرهیختگان و نخبگان جامعه ایرانی را در اختیار ما می گذارد که همچون راهنمایی حرکت به سوی آینده غرور آفرین در عرصه کارآفرینی را نویدبخش است. دفتر توسعه فناوری، تجاری سازی و کارآفرینیِ دانشگاه علم و صنعت ایران با شعار “سرآمد در علم و فناوری پیشرو در کار آفرینی دانش بنیان” در صدد است بستری را مهیا نماید تا جهت تجاری سازی محصولات فناورانه در کنار پژوهشگران و دانشگاهیان باشد.
روش ما در انتقال فناوری و تجاری سازی به شکل زیر است:

  • بررسی محصول فناورانه و ارزیابی سطح بلوغ فناوری
  • تهیه محتوا تبلیغاتی شامل دفترچه راهنما، کاتالوگ و بروشور محصول
  • شناسایی شرکت های نزدیک به فناوری به عنوان مشتریان اصلی و مکاتبات اداری، تلفنی و پستی با شرکت های مستعد
  • امضا تفاهم­نامه عدم افشا
  • پیگیری مراحل اولیه تجاری­سازی و انتقال فناوری مانند جلسات فنی و اقتصادی طرفین
  • تعیین چارچوب کلی فرایند تجاری­سازی و انتقال فناوری و بررسی شرایط طرفین
  • تنظیم قرارداد و امضای آن
  • نظارت بر حسن اجرای قرارداد
keyboard_arrow_up